Nudging a manipulácia: ako ich rozoznať - podujatie na tickpo-sk
Uložiť

Nudging a manipulácia: ako ich rozoznať

by Slovak Behavioral Economics Network Základné info: HubHub CBC1,Karadžičova 8,patrik.karamba.pavlovsky@gmail.com,Slovenská republika
patrik.karamba.pavlovsky@gmail.com
06. december, 2018 | št | 18:00 Pridaj do kalendára
3.00 € KÚPIŤ LÍSTOK

Popis

Len zopár ekonomickým konceptom sa podarilo za tak krátky čas tak výrazne upútať pozornosť odbornej a laickej verejnosti, ako tomu bolo pri koncepte postrčenia, tzv. nudgingu. Postrčenia prerazili aj do politiky, keďže hneď niekoľko štátov si krátko po jeho spopularizovaní rovnomennou knihou Richarda H. Thalera a Cass Sunsteina z roku 2008 založilo vlastné behaviorálne tímy, ktoré im dodnes radia, ako popostrčiť ľudí k lepším rozhodnutiam.

Zatiaľ čo štáty sa s nudgingom ešte len začínajú zoznamovať, firmy tento typ aktivity už veľmi dobre poznajú. Poznatkami psychológie sa inšpirujú v marketingu, PR či predaji už desaťročia. Firmy sa vďaka tomu naučili prefíkane komunikovať ceny, premyslene dizajnovať svoje predajne či vynakladať dostatok snahy na to, aby si zákazník odniesol z kontaktu s nimi subjektívne pozitívny zážitok bez ohľadu na skutočnú kvalitu služby či produktu.

Mnohé z nudgingových techník mieria na naše podvedomé a automatické rozhodovacie procesy. Rozhodovanie nám často krát neuveriteľne zľahčujú. Ich cieľom je strhnúť nás v ústrety správaniu či pocitu tým, že odbúrajú maximálne množstvo fyzických či mentálnych prekážok. Ak sú účinné, tak mnohokrát práve preto, že obišli náš prirodzený obranný mechanizmus: uvažovanie. A práve takýto, častokrát neviditeľný mechanizmus postrčení u mnohých vyvoláva obavy z manipulatívnosti nudgingu.

Ak reštaurácia zmenší veľkosť taniera, aby opticky zväčšila porciu príp. aby sme zjedli menej, manipuluje s nami alebo nás len nevinne nudguje? Ak sa nám po uplynutí 3 mesiacov predplatné časopisu automaticky predĺži, manipulujú s nami alebo len nevinne nudgujú? A čo v prípade, keď sa automaticky stávame darcom orgánov pri získaní vodičského preukazu?

Tieto a mnohé ďalšie výčitky vznesené voči nudgingu sú o to pálčivejšie, ak sa má nudging stať legitímnym politickým nástrojom. Jeho popularita a efektivita totižto sama o sebe nepotvrdzuje jeho etickú nepriestrelnosť.

Príďte si s nami vypočuť názory odborníkov a podiskutovať s nimi o rozdieloch a spoločných znakoch nudgingu a manipulácie.
Už 6.12.2018 o 18:00 v priestoroch bratislavského coworkingu HubHub na Karadžičovej 8.

PROGRAM
17:30 - 18:00 Registrácia
18:00 - 18:30 Úvod k téme nudgingu a manipulácie
18:30 - 19:30 Panelová diskusia
19:30 - 20:00 Networking

AKO SA DOSTAŤ DO HUBHUBu:
HubHub sa nachádza v budove City Business Center 1 (CBC1)
Zastávka Twin City alebo Autobusová stanica
Autobusy: 21, 25, 50, 70, 88, 97
Trolejbusy: 202, 205, 210, 212

Facebook udalosti

Miesto konania eventu

HubHub CBC1,Karadžičova 8,patrik.karamba.pavlovsky@gmail.com,Slovenská republika
patrik.karamba.pavlovsky@gmail.com

Pozrieť na mape

Kontakt na organizátora

Slovak Behavioral Economics Network

patrik.karamba.pavlovsky@gmail.com

Fakturačné údaje

Slovak Behavioral Economics Network

Kresánkova 7/c,
84105 Bratislava
Slovenská republika

IČO: 51421135
DIČ:
IČ DPH:

Popis

Popis

Len zopár ekonomickým konceptom sa podarilo za tak krátky čas tak výrazne upútať pozornosť odbornej a laickej verejnosti, ako tomu bolo pri koncepte postrčenia, tzv. nudgingu. Postrčenia prerazili aj do politiky, keďže hneď niekoľko štátov si krátko po jeho spopularizovaní rovnomennou knihou Richarda H. Thalera a Cass Sunsteina z roku 2008 založilo vlastné behaviorálne tímy, ktoré im dodnes radia, ako popostrčiť ľudí k lepším rozhodnutiam.

Zatiaľ čo štáty sa s nudgingom ešte len začínajú zoznamovať, firmy tento typ aktivity už veľmi dobre poznajú. Poznatkami psychológie sa inšpirujú v marketingu, PR či predaji už desaťročia. Firmy sa vďaka tomu naučili prefíkane komunikovať ceny, premyslene dizajnovať svoje predajne či vynakladať dostatok snahy na to, aby si zákazník odniesol z kontaktu s nimi subjektívne pozitívny zážitok bez ohľadu na skutočnú kvalitu služby či produktu.

Mnohé z nudgingových techník mieria na naše podvedomé a automatické rozhodovacie procesy. Rozhodovanie nám často krát neuveriteľne zľahčujú. Ich cieľom je strhnúť nás v ústrety správaniu či pocitu tým, že odbúrajú maximálne množstvo fyzických či mentálnych prekážok. Ak sú účinné, tak mnohokrát práve preto, že obišli náš prirodzený obranný mechanizmus: uvažovanie. A práve takýto, častokrát neviditeľný mechanizmus postrčení u mnohých vyvoláva obavy z manipulatívnosti nudgingu.

Ak reštaurácia zmenší veľkosť taniera, aby opticky zväčšila porciu príp. aby sme zjedli menej, manipuluje s nami alebo nás len nevinne nudguje? Ak sa nám po uplynutí 3 mesiacov predplatné časopisu automaticky predĺži, manipulujú s nami alebo len nevinne nudgujú? A čo v prípade, keď sa automaticky stávame darcom orgánov pri získaní vodičského preukazu?

Tieto a mnohé ďalšie výčitky vznesené voči nudgingu sú o to pálčivejšie, ak sa má nudging stať legitímnym politickým nástrojom. Jeho popularita a efektivita totižto sama o sebe nepotvrdzuje jeho etickú nepriestrelnosť.

Príďte si s nami vypočuť názory odborníkov a podiskutovať s nimi o rozdieloch a spoločných znakoch nudgingu a manipulácie.
Už 6.12.2018 o 18:00 v priestoroch bratislavského coworkingu HubHub na Karadžičovej 8.

PROGRAM
17:30 - 18:00 Registrácia
18:00 - 18:30 Úvod k téme nudgingu a manipulácie
18:30 - 19:30 Panelová diskusia
19:30 - 20:00 Networking

AKO SA DOSTAŤ DO HUBHUBu:
HubHub sa nachádza v budove City Business Center 1 (CBC1)
Zastávka Twin City alebo Autobusová stanica
Autobusy: 21, 25, 50, 70, 88, 97
Trolejbusy: 202, 205, 210, 212

Facebook udalosti

Tagy

Miesto

Miesto

HubHub CBC1,Karadžičova 8,patrik.karamba.pavlovsky@gmail.com,Slovenská republika
patrik.karamba.pavlovsky@gmail.com

Pozrieť na mape
Kontakt

Kontakt na organizátora

Slovak Behavioral Economics Network

patrik.karamba.pavlovsky@gmail.com

Fakturačné údaje

Slovak Behavioral Economics Network

Slovak Behavioral Economics Network
Kresánkova 7/c
84105 Bratislava
Slovakia

IČO: 51421135
DIČ:
IČ DPH: